روابط عمومی کافه‌بازار

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

برگزاری رقابت کژوال کمپ با هدف ارتقای بازی‌های موبایل ایرانی

رویداد «کژوال کمپ» با مشارکت کافه‌بازار و آواگیمز و با هدف ارتقای سطح بازی‌های موبایل ایرانی برگزار می‌شود.

در طول این رویداد ۱۰ هفته‌ای تیم‌های شرکت‌کننده تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از مربیان منتخب از بین شاخص‌ترین بازی‌سازان داخلی، محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید کنند. تیم‌های برگزیده در این رویداد علاوه بر جوایز نقدی، فرصت ویژه دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری از کافه‌بازار و آواگیمز برای تکمیل محصول خود را خواهند داشت.

برای اطلاعات بیشتر به سایت کژوال کمپ سر بزنید و فایل راهنمای شرکت در رقابت را بخوانید.


۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۴۷

کافه‌گیمز ۲ ؛ از تجربه‌ی شکست بازی‌سازها تا اعلام کژوال کمپ

 عکس‌های رویداد از عماد عامری،‌ سیما رستمی و نوش‌آفرین موفق

رویداد کافه گیمز۲ با حضور بازی‌سازان موبایلی و علاقه‌مندان به بازی‌سازی و با رونمایی از مسابقه بازی‌سازی موبایلی کژوال کمپ، شهریور ماه ۱۳۹۷ در محل کارخانه نوآوری برگزار شد. این رویداد نتیجه‌ی همکاری کافه بازار و آواگیمز بود که پیشتر در اسفند ۹۶ نخستین کافه‌گیمز را برگزار کرده بودند. تعاملات بازی‌سازان و کارشناسان و به اشتراک‌گذاری تجربه دست‌اندرکاران صنعت، کافه گیمز را به رویدادی جذاب برای بازی‌سازان تبدیل کرده‌ است.

این رویداد با ارائه علی‌نادعلیزاده، مدیر استودیوی بازی‌سازی تاد (سازنده‌ی بازی‌های فروت کرفت و پرسیتی) با عنوان «فرآیندهای بهتر، بازی‌های‌ بهتر» آغاز شد.

آقای نادعلیزاده درباره‌ی اهمیت داشتن چک لیست برای نظم در فرآیند بازی‌سازی، کار تیمی و تقسیم کار، اهمیت و روش‌های گردش اطلاعات در مجموعه،‌ کنترل کیفیت بازی، آماده‌سازی برای نشر، و فرآیندهای بازاریابی برای تبلیغ بازی‌ها صحبت کرد.

در بخش دوم، ویدیویی درباره‌ی سافت‌لانچ بازی‌ها از لوکاس گنزالس،مدیر محصول استدیوی زپتولب، برای مخاطبان پخش شد. مهم‌ترین نکته‌ در این بخش، اهمیت و دشواری سافت لانچ کردن بازی‌های موبایلی بود. 

ایمان رومنا، تحلیل‌گر داده کافه‌بازار، با تحلیل نمودارهای درآمدی شروع کرد و در ارائه‌ای با عنوان «تصمیم خوب، تصمیم بد» کوشید به بازی‌سازان الگوهایی‌ بدهد که از بررسی ۲۰ بازی پردرآمد کافه بازار به دست آمده‌ بودند. فراز و فرودهای فروش و تعداد کاربران روی نمودارها به نمایش درآمدند و تاثیر متغیرهایی مانند پروموشن‌ها، آفرها، تغییرات بازی و ... روی نمودارها بررسی شدند.

سپس طاها رسولی، از آواگیمز، سه مهمان بازی‌ساز را به روی صحنه دعوت کرد و با هر کدام گپ و گفتی کوتاه و مفید درباره‌ی شکست‌ها و تجربه‌های آنها در این صنعت داشت.

یاسر ژیان (مدیر فنی استدیوی فن افزار)، محمد زهتابی (سازنده بازی پسرخوانده) و حسین مزروعی (مدیر آواگیمز) از بزرگترین شکست‌هایشان گفتند؛ زیرا معتقد بودند که این شکست‌ها با وجود تلخی‌هایی که داشتند مسیر موفقیت امروزشان را هموارتر کردند.

در پایان این رویداد شروین راد، مدیر تولید و توسعه بازی‌ها در کافه بازار، خبر برگزاری مسابقات کژوال کمپ (رقابت بازی‌سازان موبایلی ایرانی) را اعلام کرد. در مرحله‌ی اول بازی‌سازان شرکت کننده در این مسابقه باید یک نسخه‌ای اولیه و قابل اجرا از بازی خود را بسازند و مراحل سافت‌لانچ و داوری‌ها نیز در ماه آبان و آذر انجام خواهند گرفت. جوایز این مسابقه برای تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان خواهد بود؛ علاوه بر این، برندگان فرصت انتخاب برای بورسیه سرمایه‌گذاری ویژه کافه بازار و آواگیمز را نیز خواهد داشت.

کافه گیمز ۲ پس از ۵ ساعت با جلسه‌ی نتورکینگ (شبکه‌سازی) خاتمه یافت. در بخش نتورکینگ بازی‌سازان فرصت یافتند تا با هم و با مسئولان برگزاری این رویداد از نزدیک درباره‌ی مشکلات، چالش‌ها، موقعیت‌ها تجربه‌ها و امکان همکاری صحبت کنند.

ببینید:‌گزارش ویدیویی زومجی از رویداد 

بخوانید: گزارش دیجیاتو و ایستگاه بازی از رویداد 

 

۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۵۹

خوش‌‌نام و نشان، متولد ایران؛ یک هفته با برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی

متولد ایران«متولد ایران» سومین جشنواره‌ی کافه‌بازار در حمایت از تولیدات ایرانی در صنعت موبایل است که امسال با شعار «خوش‌نام‌ و نشان، متولد ایران» با تمرکز بر محصولات پررونق ایرانی از ۱۳  تا ۱۹ شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

در این مدت، صفحه اول بازار فقط به برنامه‌ها و بازی‌های ایرانی اختصاص داده می‌شود و محصولات برتر ایرانی در معرض دید نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر کافه‌بازار قرار می‌گیرند.

هدف از جشنواره متولد ایران، ارزش‌آفرینی و حمایت از تولید ملی، حمایت از ایده و خلاقیت و ایجاد اعتماد به محصول ایرانی است. 

نیلوفر امینی، مدیر برگزاری جشنواره، در این باره می‌گوید: «ما در سومین سال برگزاری متولد ایران قصد داریم بار دیگر نشان بدهیم که برنامه‌ها و بازی‌های موبایل ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند و خدماتی که ارائه می‌دهند قابل اعتماد است. رونق این برنامه‌ها و بازی‌ها، نشان‌دهنده‌ی اعتماد عمومی به آنهاست.» 

دعوت به مشارکت کاربران و توسعه‌دهندگان 

کاربران در شبکه‌های اجتماعی تجربه‌ها و خاطرات دلنشین استفاده از محصولات ایرانی را با هشتگ #متولدایران به اشتراک خواهند گذاشت و در پایان رویداد، محصولات ایرانی‌ که بیش از همه با این هشتگ مورد اشاره قرار گرفته باشند، در بازار معرفی خواهند شد.

همچنین همه‌ی توسعه‌دهندگانی که در این رویداد مشارکت کنند و از کاربران خود بخواهند تا در طول این یک هفته با استفاده از هشتگ #متولدایران تجربه‌های خوب خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند، پس از پایان کمپین در صفحه ویژه‌ای در بازار مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

از روز سه‌شنبه، بازی «آمیرزا» نیز بخش ویژه‌ای را به بازی‌های متولد ایران اختصاص می‌دهد که در آن، کاربران می‌توانند از لابه‌لای حروف به هم ریخته، نام تعدادی از برنامه‌ها و بازی‌های خوب ایرانی را پیدا کنند و در پایان، برای کاربرانی که طی هفت روز، همه‌ی مراحل بازی را پشت سر بگذارند، به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود. 

در متولد ایران سال پیش چه گذشت؟

سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نصب جدید در جشنواره‌ی متولد ایران نصیب بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی شد، بیش از ۲۰۰ برنامه و بازی برگزیده‌ی ایرانی، معرفی و برجسته شدند. 

همچنین با حمایت توسعه‌دهندگان و همراهی گسترده آنها با این جشنواره، متولد ایران در شبکه‌های اجتماعی نیز با استقبال کاربران مواجه شد. بیش از ۲۰۰۰ پست با هشتگ #متولدایران تولید شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی را معرفی کردند.

۱۱ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۳۴

برگزاری کافه‌ گیمز ۲ با هدف اشتراک دانش و تجربه‌ی بازی‌سازان ایرانی

کافه گیمز ۲

در دومین رویداد تخصصی کافه‌گیمز، بازی‌سازان و کارشناسان ایرانی حوزه بازی، دانش و تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت و از تجربیات و آماری که کمتر به صورت عمومی در دسترس است، صحبت خواهند کرد.

رویداد کافه‌گیمز۲ با همکاری کافه‌بازار و شتابدهنده‌ی آواگیمز در روز چهارشنبه ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد.

در این رویداد، ایمان رومنا از تیم هوش تجاری کافه‌‌بازار، به بررسی چند تصمیم بازی‌سازان پردرآمد خواهد پرداخت. او در ارائه خود با عنوان «تصمیم خوب، تصمیم بد» به مباحثی اشاره خواهد کرد از قبیل معیارهایی که به رشد درآمد بازی‌سازی‌ ها کمک می‌کنند، ملاک‌‌هایی که در سطوح درآمدی مختلف اثرگذارند و داده‌هایی که توسعه‌‌دهندگان می‌توانند با توجه به آن‌ها کلیدی برای حل مشکل درآمدزانبودن خود بیابند.

سخنرانی علی نادعلیزاده، مدیر عامل استودیوی تاد (سازنده بازی پرسیتی) و نیز پخش ویدیوی سخنرانی لوکاس گونزالس تورس، مدیر تولید شرکت زپتولب (Zeptolab) با عنوان «الفبای سافت لانچ بازی ها موبایلی» از دیگر بخش‌های این رویداد است.

همچنین طه رسولی، مدیر برنامه در آواگیمز، پنل «داستان‌های شکست» را برگزار خواهد کرد که در آن بازی‌سازان مطرح ایرانی در مورد شکست‌های خود در پروژه‌های بازی‌شان صحبت خواهند کرد.

در بخش پایانی این رویداد توسعه‌‌دهندگان می‌توانند با شرکت در برنامه نتورکینگ، با مسئولان تیم محتوای کافه بازار، دست‌اندرکاران آواگیمز، و نیز دیگر بازی‌سازان باتجربه ایرانی گپ و گفتگو کنند.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در رویداد به اینجا مراجعه کنید.

 

۰۶ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۰۰