روابط عمومی کافه‌بازار

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

کافه‌بازار گزارش وضعیت شبکه اینترنت کاربران خود را منتشر کرد

 

کافه بازار در تازه‌ترین گزارش خود، به ارائۀ آمار و بررسی کیفیت و سرعت شبکه های اینترنت (اینترنت وای‌فای و نسل دوم، سوم و چهارم اینترنت موبایل) پرداخته است.

 

بر اساس این گزارش که داده‌های مربوط به نیمه دوم اسفند ۹۵ تا نیمه اول فروردین ۹۶ را مورد تحلیل قرار داده، 4G پرسرعت‌ترین و کم‌خطاترین شبکه مورد استفاده ۳۳ میلیون کاربر کافه‌بازار بوده است.

 

در این گزارش،‌ سرعت، خطا و توزیع حجم ترافیک اینترنت کاربران بازار به تفکیک شبکه‌های اینترنت، ارائه‌دهندگان و شهرهای مختلف بررسی است.

 

بر این اساس، اپراتور رایتل پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل، پارس آنلاین با ۱۲ درصد خطا کم‌خطاترین اینترنت وای‌فای و شاتل پرسرعت‌ترین اینترنت وای‌فای را در اختیار کاربران کافه بازار قرار داده است.

 

بیشترین سرعت متوسط اینترنت وای‌فای در اصفهان (با ۳,۲۴۶ کیلوبیت بر ثانیه)، بیشترین سرعت متوسط  3G: تبریز (۲,۸۴۸ کیلوبیت بر ثانیه) و بیشترین سرعت متوسط 4G: اصفهان (۹,۳۲۴ کیلوبیت بر ثانیه) بوده است.

 

همچنین بیشترین سرعت اینترنت کشور مربوط به 4G رایتل در رشت بوده است که کاربرانش سرعت ۱۳,۳۰۳کیلوبیت بر ثانیه را تجربه کرده اند.

 

در این مدت، ۷۸ درصد از کاربران دست کم یک بار به بازار سر زده‌اند و ۵۶ درصد از این کاربران دست کم یک برنامه دانلود کرده‌اند. حجم دانلود متوسط هر کاربر فعال دانلودکننده از بازار ۱۰۱/۵ مگابایت بوده است.

 

گزارش تفصیلی وضعیت شبکه اینترنت کاربران بازار را از اینجا دانلود کنید. 

۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۱۹

دیدار با بازی‌سازان ایرانی موبایل در گردهمایی برترین‌های تجارت الکترونیک در برج میلاد

در گردهمایی برترین‌های تجارت الکترونیک که این روزها در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود بازی‌سازان ایرانی موبایل گرد هم آمده‌اند تا از نزدیک با مخاطبان خود دیدار و گفت‌وگو کنند و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.


در این نمایشگاه که از ساعت ۱۹ تا ۲۴ در طبقه اول برج میلاد و در حاشیه جشنواره «تهران، شهر فردا» برگزار می‌شود، شماری از بازی‌سازان ایرانی که محصولاتشان در کافه‌بازار منتشر شده است، در دو غرفهٔ «بازی‌بازار» فرصت می‌یابند تا ضمن آشنایی و تعامل با تیم‌های همجوار و دیدار با مخاطبان، محصول خود را معرفی و بازخورد آنان را دریافت کنند.


عکس‌های بیشتر در اینستاگرام کافه‌بازار


در سال‌های اخیر، تلاش بازی‌سازان برای تولید بازی‌های باکیفیت ایرانی، و نیز فراهم شدن بستر مناسب و فرصت برابر برای این محصولات در کافه‌بازار موجب استقبال کاربران از بازی‌های ایرانی شده است.

 

اکنون قریب به بیست درصد از تمام اپلیکیشن‌های منتشرشده در کافه‌بازار «بازی ایرانی» است،  درحالی که دو سال قبل این عدد تنها ۷ درصد بود.

 

تعداد بازی‌های ایرانی منتشرشده در سال ۱۳۹۵ در کافه‌بازار بیش از یک و نیم برابر کل بازی‌های منتشر شده تا قبل از این سال بوده است و درآمد سالانه توسعه‌دهندگان بازی ایرانی در کافه‌بازار نیز ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

 

باز‌ی‌های ایرانی در حال حاضر، مجموعاً بیش از ۳۹ میلیون کاربر دارند که این تعداد نصب با توجه به میزان ۳۳ میلیون کاربر کافه‌بازار نشان از رشد محسوس تولیدات باکیفیت این صنعت دارد.

 

گردهمایی برترین‌های تجارت الکترونیک تا ۴ تیرماه در برج میلاد ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند به طبقه اول برج مراجعه کنند. 

۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۱

امکان پرداخت مستقیم مشترکان ایرانسل در کافه‌بازار متوقف شد


شرکت ایرانسل پس از یک بازهٔ ۴ ماهه، امکان خرید مستقیم برنامه‌ها در کافه‌بازار را برای مشترکان خود غیرفعال کرد.

 

پرداخت مستقیم از اعتبار سیم‌کارت، سبب ساده‌ترشدن فرایند خرید برنامه‌ها، خریدهای درون‌برنامه‌ای و نیز بهبود سرویس اشتراک و تمدید خودکار آن می‌شود و به رونق فضای تولید محتوای دیجیتال و رشد توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.

کافه‌بازار از بهمن‌ماه سال ۹۵، با همین هدف و با تقبل هزینه‌های فعال‌سازی و اجرای این سرویس، امکان خرید با شارژ ایرانسل را برای مشترکان این اپراتور فراهم کرد و با حمایت از توسعه‌دهندگان داخلی و عدم کاهش درصد سهم آنان از فروش برنامه‌ها، سهم این اپراتور را نیز از سهم خود می‌پرداخت.

 

بدون تردید، سلب امکان پرداخت مستقیم برای کاربران، بر تولید محتوای داخلی و رونق کسب‌و‌کار سازندگان برنامه و بازی موبایلی اثر منفی خواهد داشت.

 

کافه‌بازار با تکیه بر توانمندی توسعه‌دهندگان خلاق ایرانی، همچنان خواهد کوشید به پویایی این صنعت و تولید محتوای غنی و بومی کمک کند. 

۰۹ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۲۵