روابط عمومی کافه‌بازار

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

بازار ۴۰ میلیونی؛ گزارش کافه بازار از صنعت برنامه و بازی موبایلی در سال ۹۷

بـا هـدف ایجاد تصویری روشن‌تر از وضعیت صنعت برنامه و بازی موبایلی، کافه‌بازار همانند سال‌های گذشته، اطلاعات و تغییرات مهم صنعت را در قالب گزارش سال در اختیار فعالان و علاقمندان صنعت برنامه‌سازی و بازی‌سازی موبایلی قرار می‌دهد:

گزارش ۵۱ صفحه‌ای کافه بازار از سال ۹۷ را از اینجا دریافت کنید

رشد صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در سال ۹۷ ادامه پیدا کرد و درآمد توسعه دهندگان ۸۹ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافت.  


در سالی که گذشت نصب فعال بازار به روال افزایشی خود ادامه داد و به ۴۰ میلیون رسید.

درآمد بازی‌سازان نیز در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۵۴ درصد رشد داشت.

در این گزارش آمده کاربران بازار در این سال برای خرید برنامه‌ها، خرید اشتراک و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، در مجموع بیش از ۱۵ میلیون تراکنش موفق داشتند. این میزان از تراکنش برای ۲۲ هزار توسعه‌دهنده‌ای است که روی بازار، برنامه یا بازی داشتند.

کافه‌بازار امیدوار است این گزارش بـه شناخت بیشتر اهالی صنعت از وضعیت فعلی کمک کند و برای ادامه‌ی فعالیت خـود بهتر و دقیق‌تر تصمیم بگیرند.

۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۱۳

بازی‌سازان و برنامه‌سازان موبایلی حدود نیم میلیارد تومان به هموطنان سیل‌زده کمک کردند

از سوی جامعه‌ی بازی‌سازان و برنامه‌سازان موبایلی حدود پانصد میلیون تومان جهت یاری به هموطنان سیل‌زده جمع‌آوری شد.

در کمپین باهم نمی‌بازیم که به همت کمیسیون نرم‌افزارهای حوزه سرگرمی و بازی‌های یارانه‌ای و با کمک آواگیمز برگزار شد ۳۲ بازی موبایلی درآمد دو روز ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت خود را به سیل‌زدگان اهدا کردند. ۷ برنامه موبایلی ایرانی نیز در کنار کافه‌بازار و تپسل سهم درآمد خود در این دو روز را به این هموطنان سیل‌زده اختصاص دادند. فهرست همراهان در این کمپین را در اینجا ببینید.

مبلغ نهایی یکجا به حساب هلال احمر واریز خواهد شد.  

این کمپین که با هشتگ #باهم_نمیبازیم در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، پس از کمپین‌های #زنگ امید و #عکس‌ـخانوادگی سومین گام مشترک اهالی صنعت برنامه و بازی موبایلی با کافه‌بازار در راستای حمایت از هموطنان آسیب‌دیده طی دو سال‌ اخیر بوده است.  

۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۱۱

انتشار گزارش ایرانی‌ها و بازی‌های موبایلی در کافه بازار

در تازه‌ترین تحلیل و بررسی کافه‌بازار از رفتار کاربران گوشی‌های تلفن همراه که در اردیبهشت ماه ۹۸ منتشر شده، به وجوه جالبی از سلیقه و رفتار علاقمندان به بازی‌های موبایلی اشاره شده است که چکیده تصویری آن را در زیر می‌بینید.

با کلیک روی تصویر، نسخه بزرگ اصلی را مشاهده کنید.

۱۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۹:۲۷

توضیح کافه‌بازار در مورد آسیب‌پذیری امنیتی گزارش‌شده

کافه‌بازار پیرو بیانیه‌ی قبلی و در راستای سیاست خود مبنی بر شفافیت، کاربران را در جریان جزئیات جدید نتایج بررسی‌های تیم فنی کافه‌بازار درباره‌ی گزارشی که صبح روز شنبه ۷ اردیبهشت در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت، قرار می‌دهد.

طبق بررسی‌های تیم فنی کافه‌بازار مشخص شده است که  سورس‌کد یکی از زیرسیستم‌های وب‌سایت کافه‌بازار به دست افرادی خارج از مجموعه رسیده است؛‌ در عین حال، همچنان هیچ گونه شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است.

تیم فنی این مسئله را از ساعات ابتدایی روز شنبه با جدیت پیگیری کرد و اشکال امنیتی را شناسایی و برطرف نمود.

در عین حال، جهت اطمینان خاطر کاربران، ضروری است کافه‌بازار بر نکات زیر تاکید کند:

- این دسترسی تنها به بخشی از زیرسیستم وب‌سایت کافه‌بازار صورت گرفته که تاثیری در امنیت اپلیکیشن بازار و تلفن همراه کاربران ندارد.

- رمز عبور کاربران بازار یا یک‌بارمصرف (OTP) بوده و امکان ورود شخص ثالث به حساب‌های کاربری وجود ندارد، یا به صورت salted، با شیوه‌ی ایمن SHA256، رمزگذاری شده و قابل بازیابی نیست.

کافه‌بازار بابت بروز مساله‌ی پیش‌آمده صمیمانه پوزش می‌خواهد و متعهد است حداکثر تلاش خود را جهت حفظ امنیت و اعتماد کاربران خود به کار ببرد.  

۰۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۰:۲۰

توضیح کافه‌بازار در خصوص اخبار منتشرشده در شبکه‌های مجازی درباره‌ی امنیت کاربران


روز شنبه ۷ اردیبهشت گزارش‌هایی در خصوص وجود یک مشکل امنیتی در بازار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که همچون هشدارهای امنیتی مشابه در گذشته، تیم فنی بازار در حال بررسی همه‌جانبه‌ی موضوع است. تاکنون شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است. چنان‌چه در ادامه‌ی بررسی‌ها نتایج تازه‌ای به دست آید، به طور شفاف به اطلاع کاربران خواهد رسید.

 

مهم‌ترین اصل برای کافه‌بازار حفظ امنیت داده‌های کاربران است و کافه‌بازار به کاربران خود اطمینان می‌دهد که مسئولانه همه اقدامات لازم جهت تامین این امنیت را صورت می‌دهد. علاوه بر اقدام‌های پیوسته‌ای که در راستای حفظ امنیت سیستم‌ها صورت می‌گیرد، استفاده از دانش کارشناسان امنیتی که به صورت مسئولانه و قانونی، موارد امنیتی را متذکر می شوند از سالها پیش در اولویت کافه‌بازار بوده است.

تخصیص صفحه افشای مسئولانه و طرح اعطای پاداش در ازای کشف باگ‌های امنیتی (Bug Bounty Program) نیز با همین هدف انجام شده است و کافه‌بازار همواره از دریافت گزارش‌های مسئولانه‌ی امنیتی استقبال می‌کند. چرا که امنیت در دنیای دیجیتال مطلق نیست و همه شرکت‌های نرم‌افزاری، اعم از کوچک و بزرگ، ممکن است در معرض آسیب‌پذیری‌هایی در این حوزه باشند و کافه‌بازار نیز خود را از این قاعده مستثنی نمی‌داند.

 

لازم به ذکر است اظهارنظرها از سوی افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی بازتاب نظر شخصی آنهاست و موضع رسمی کافه‌بازار تنها از طریق حساب توییتر کافه‌بازار  و وبلاگ روابط عمومی بازار اعلام می‌شود.

در صورت وجود هر گونه سوال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی بازار با شماره ۴۱۲۵۳۰۰۰ -۰۲۱تماس بگیرید.

---

تکمیلی: توضیحات تکمیلی کافه‌بازار در این خصوص را در اینجا بخوانید.



۰۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۴۲

اعلام نهایی برندگان قرعه‌کشی بازی «بازار شب عید» کافه‌بازار

برندگان بازی بازار شب عید معرفی شدند.

کافه‌بازار در نوروز ۹۸ بازی آنلاین «بازار شب عید» را برگزار کرد. در این بازی هفده مرحله‌ای در ژانر معمایی، هر کس می‌توانست هر هفده مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد، در قرعه‌کشی جوایز شرکت داده می‌شد. مدت شرکت در این بازی از یک فروردین تا هفده فروردین ۹۸ بود. کافه‌بازار برندگان بازی را به صورت قرعه‌کشی مشخص کرده و ضمن تبریک به این برندگان، در خصوص نحوه دریافت جوایز با آنها تماس خواهد گرفت.  

اسامی برندگان از این قرار است:

 

نفر اول: محمدرضا رنجبر باقری،  برنده ۲۰ میلیون تومان

نفر دوم: پوریا عینی،  برنده ۱۵ میلیون تومان

نفر سوم: علی حسنی تنها، برنده ۱۰ میلیون تومان

 

هفت برنده‌ی گوشی آنر ۱۰ لایت:

  • راضیه وهاب

  • شهروز امیرحسینی

  • شایان مهر دوست  

  • سید علی رضوی

  • سینا خالقا

  • امیر رضا سپهوند

  • مهدی قربانیان

 

به پانصد نفر از افرادی که همه‌ی هفده مرحله را گذرانده‌اند، یک ماه اشتراک رایگان برای تماشای فیلم های بازار داده می‌شود که با پیامک به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

۰۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۵۸