روابط عمومی کافه‌بازار

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

گزارش کافه بازار از صنعت برنامه‌های موبایل سال ۹۸ منتشر شد

کافه بازار «گزارش صنعت برنامه‌های موبایل ایران در سال ۹۸» را با هدف ساختن تصویری روشن‌تر از صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی اندروید، تدوین و منتشر کرد. فایل گزارش را از اینجا دانلود کنید

بر اساس این گزارش، در انتهای سال ۹۸، نصب فعال بازار به‌ عنوان بسـتر توزیع برنامه، بازی و ویدیـو به ۴۱ میلیون رسید.

در این سال، ١٨٩ میلیارد تومان درآمد خالص نصیب توسعه‌دهنده‌های بازی و برنامه شد که در قیاس با سال ۹۷،  ٨٣ درصد افزایش داشت.

صنعت برنامه‌های موبایل و کسب‌وکارهای آنلاین هم در سال ۹۸ تحت تاثیر روندهای کلان اقتصادی و اجتماعی مانند شیوع کرونا بود. ولی بررسی این صنعت نشان می‌دهد، روند رو به رشد آن در سال ۹۸ همچنان حفظ شده است.

کافه بازار تلاش می‌کند شاخص‌های صنعت و روند تغییر آن با انتشار این نوع از گزارش‌ها، برای تمام بازیگران صنعت برنامه‌های موبایلی در دسترس و واضح شود تا بتوانند با آگاهی عمیق‌تر و شناخت بهتر از گذشته، تصمیمات درست‌تری برای دستیابی به آینده‌ای روشن‌تر بگیرند.

۱۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۲۷

اهدای تجهیزات بیمارستانی برای معاینه‌ی موارد مشکوک به کرونا از سوی گروه هزاردستان (بازار، دیوار و بلد)

 گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان جهت بهبود خدمات به بیماران مبتلا به کرونا چند دستگاه ویدئو لارنگ اسکوپ به بیمارستان‌ها اهدا می‌کند. از این دستگاه برای معاینه دقیق مسیرهای تنفسی، حلق، نای و حنجره استفاده می‌شود و دقت و سرعت عملیات لوله‌گذاری نای را افزایش می‌دهد.

دو ماه از اعلام انتشار ویروس کرونا در ایران می‌گذرد. تا حالا هزاران نفر جان خود را در اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده‌اند. در روزهایی که ویروس ۱۹ یا همان کرونا همه دنیا را درگیر خود کرده، گروه توسعه‌ی فناوری اطلاعات هزاردستان (مالک محصولات بازار، دیوار و بلد) در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقداماتی برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا صورت داده است. 

تازه‌ترین اقدام این گروه  تامین هزینه خرید دو دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ برای بیمارستان امام خمینی است و  به گفته سخنگوی این هلدینگ، تامین هزینه خرید این دستگاه‌ها ‌برای بیمارستان امیراعلم تهران و چند بیمارستان در شهرهای کوچک‌تر نیز در هفته‌های آینده صورت خواهد گرفت. 

 علاوه بر این، از هنگام شیوع کرونا در ایران، کافه‌بازار گام‌های دیگری در جهت کمک به بهبود وضعیت بهداشتی، اجتماعی یا اقتصادی برای روزهای بیماری و قرنطینه روی محصول بازار نیز برداشته‌ است از جمله:

دوبله اختصاصی ویدیو سازمان بهداشت جهانی: یکی از نخستین اقدامات بازار برای ارائه آموزش‌های لازم مقابله با ویروس کرونا، دوبله و انتشار ویدیوهای آموزشی سازمان بهداشت جهان درباره این ویروس بود.  ویدیوهای آموزشی منتشر شده در ده روز نخست، سه میلیون و ۵۰۰ هزار دقیقه روی بازار تماشا شدند.

اطلاع‌رسانی مستمر درباره‌ی مقابله با کرونا در صفحه اصلی بازار:  بازار برای آگاهی‌بخشی به کاربران در صفحه اصلی خود به اطلاع‌رسانی درباره کرونا پرداخت و با ارائه اطلاعات مورد نیاز درباره کووید-19 تلاش کرد تا سهمی در آموزش و فرهنگ‌سازی مقابله با ویروس برای میلیون‌ها کاربر داشته باشد. 

تشویق به ماندن در خانه : بازار برای روزهای قرنطینه به معرفی برنامه‌های کاربردی و سرگرمی پرداخت که در صفحات اختصاصی روی اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار گرفت. صفحه «همه در برابر کرونا» شامل برنامه‌های مورد نیاز پزشکی، «پویش سراسری از خانه بخریم» شامل برنامه‌های خرید آنلاین، «عید دیدنی از خانه» دربردارنده مجموعه پیام‌رسان‌های تماس تصویری و صوتی آنلاین، «در خانه ورزش کنید» دربردارنده همه برنامه‌های ورزشی، «یادگیری در خانه» شامل برنامه‌های آموزشی، «همه کارها از خانه» و «از خانه کار کنید» می‌شد. 

 

 

۰۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۱۲

کرونا چه اثری بر رفتار کاربران بازار گذاشته است؟

کاربران بازار از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۳۱۴ میلیون بار برنامه و بازی دانلود و به‌روزرسانی  کردند که ۳۳ درصد بیش از هفته‌های قبل از آن بود.

بر اساس بررسی تیم تحلیل داده کافه‌بازار، از روز اول اسفند ۹۸ (پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران) تا نیمه‌ی فروردین، کاربران بازار۶۵۰ هزار بار واژه‌ها و عبارت‌های مرتبط با کرونا را جست‌وجو کردند.

نصب و به‌روزرسانی برنامه‌های حوزه‌ی «درمان» نسبت به هفته‌های پیش از آن (از ابتدای سال تا اول اسفند ۹۸) ۱۰۰ درصد رشد داشتند.

اینفوگرافیک تحلیل رفتار کاربران بازار پس از شیوع کرونا را از اینجا دانلود کنید.

همچنین برنامه‌ی رسمی ستاد مقابله با کرونا به رکورد یک میلیون نصب در یک روز رسید.

در همین بازه، تماشای ویدیو در بازار ۷۴درصد افزایش داشت و بیش از ۳,۵ میلیون دقیقه ویدیوهای آموزشی مرتبط با کرونا تماشا شد. 

جزئیات بیشتر درباره‌ی افزایش استقبال از بازی‌ها در دوران شیوع کرونا را در اینجا بخوانید. 

کافه‌بازار به زودی گزارش تحلیلی سال ۹۸ از صنعت بازی‌ها و برنامه‌های موبایلی را منتشر خواهد کرد. 

۰۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۳۹