روابط عمومی کافه‌بازار

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

کافه‌بازار با هدف تولید و توسعه‌‌ی صنعت بازی موبایلی در ایران، روی شرکت آواگیمز سرمایه‌گذاری می‌کند.

کافه‌بازار با هدف توسعه‌‌ی صنعت بازی موبایلی در ایران، روی شرکت آواگیمز سرمایه‌گذاری می‌کند.

در سال‌های اخیر، کافه‌بازار با فراهم کردن بستر عرضه محتوا، سبب‌ رشد تعداد استودیوهای بازی‌سازی و تولید بازی‌های باکیفیت‌تر ایرانی، و در نتیجه استقبال روزافزون کاربران از بازی‌های داخلی شده است.

امین امیرشریفی، مدیر عامل کافه‌بازار، در این باره می‌گوید: «بازی‌سازی برای موبایل در ایران با ابعاد جهانی این صنعت فاصله دارد و در عین حال، این صنعت داخلی رو به رشد است. بر اساس گزارش سالانه کافه بازار در سال ۹۷ فروش بازی‌های ایرانی نسبت به سال ۹۶ به میزان ۵۹ درصد افزایش داشته است. کافه‌بازار با سرمایه‌گذاری ۳۹ میلیارد ریالی روی آواگیمز گام تازه‌ای در راستای تولید بازی‌های داخلی بیشتر و توسعه‌ی این صنعت برمی‌دارد.»

آواگیمز به عنوان اولین مرکز تخصصی شتابدهی استارتاپ‌های بازی‌سازی از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و طی دو سال فعالیت خود، با تکیه بر دانش فنی، تجربه، شفافیت و سرمایه‌گذاری روی جوانان نخبه‌ی کشور دستاوردهای متعددی داشته است.

از استودیوهای موفق توسعه‌یافته در آواگیمز می‌توان به اینسایتل و اسید‌گرین‌گیمز اشاره کرد که موفق به تولید بازی‌های پرفروشی نظیر منچرز و دبرنا شده‌اند.

همچنین استودیوهای فانوس و لیک‌هورس نیز که با کمک آواگیمز شکل گرفته‌اند، در حال حاضر محصولات شاخصی در خارج از ایران منتشر کرده‌اند. از جمله موفقیت‌های بین‌المللی ایجادشده می‌توان به همکاری با ناشران جهانی جهت انتقال دانش، و قرار گرفتن محصولات تولیدشده در فهرست محصولات برگزیده در فروشگاه‌های اپل و گوگل‌پلی اشاره کرد.

حسین مزروعی، مدیرعامل آواگیمز، اظهار امیدواری می‌کند که «در اثر این همکاری استراتژیک علاوه بر تامین سرمایه، اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و دانش فنی دو مجموعه باعث ایجاد موفقیت‌های تجاری بزرگ و رشد صنعت بازی‌سازی در ایران شود.»

برگزاری چند رویداد مشترک با همکاری آواگیمز از جمله کافه‌گیمز و رقابت‌های کژوال کمپ، و همچنین میزبانی از ۳۱ بازی‌ساز، استودیوی بازی‌سازی و ناشر در رویداد الکام‌گیمز ۹۷ و ارائه گزارش‌های داده‌محور مختص بازی و بازی‌سازان از دیگر گام‌هایی است که کافه‌بازار تاکنون با هدف رشد صنعت بازی‌سازی ایران برداشته است.

تاکنون بیش از ۳۱ هزار بازی موبایلی در کافه بازار منتشر شده است.

 

۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۳۲

فعال‌شدن حالت کودک در نسخه تازه بازار

در تازه‌ترین نسخه بازار (۷.۲۹.۰) برای نخستین بار امکان فعال‌سازی حالت کودکان برای والدین و مربیان افزوده شده است.

این نخستین گام کافه‌بازار برای تسهیل دسترسی کودکان به محتوای مناسب و جلوگیری از دسترسی آنان به محتوای نامناسب برای سن آنهاست.

در نسخه تازه بازار، با فعال‌کردن حالت کودک، محتوای برنامه بازار (اعم از برنامه، بازی و ویدیو) بر اساس رده سنی کودکان (تا ۱۰ سال) پالایش می‌شود و برنامه‌ها، بازی‌ها و ویدیوهای مناسب، تا حد ممکن، در معرض دید و استفاده‌ی آنها قرار می‌گیرد.

والدین جهت فعال‌سازی حالت کودک، کافیست روی گوشی خود در پایین صفحه اصلی بازار، به بخش «بازار من» بروند و دکمه «بازار کودک» را روشن کنند.

 

نظر به اینکه تاکنون کاری جامع در زمینه تدوین معیار پالایش محتوا برای کودکان در کشورمان صورت نگرفته، دبیران محتوای بازار با لحاظ‌ کردن رده‌بندی سنی اعلام‌شده از سوی تأمین‌کنندگان محتوا و نهادهای فرهنگی متولی، به شیوه‌ای سخت‌گیرانه کوشیده‌اند امکان خطا در دسترسی کودک به محتوای مناسب را به حداقل برسانند.

بی‌تردید راه بهبود در این مسیر باز است و کافه‌بازار برای گام‌های بعدی، از راهکارهای پیشنهادی صاحبنظران جهت تدوین معیارهای جامع پالایش محتوا برای کودکان، مشتاقانه استقبال می‌کند.

شماره‌های ۴۱۲۵۳۰۰۰ (۰۲۱) و ۲۲۰۸۹۹۵۱ (۰۲۱)  و نشانی support@cafebazaar.ir پذیرای نظر، پیشنهاد و انتقاد والدین، مربیان و کارشناسان است.

۱۱ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۵۰