کافه‌بازار به منظور جلوگیری از ایجاد حساب‌های توسعه‌دهندگی متعدد یا جعلی و تخلفات و سوء استفاده‌های احتمالی که در پی آن به وجود می‌آید و به زیان کاربران و توسعه‌دهندگان است، در کنار دیگر راهکارهای نظارتی، اقدام به تعیین حق عضویت سالانه برای توسعه‌دهندگان کرده است.


پرداخت این حق عضویت که سالانه مبلغ ۴۰ هزار تومان است، سبب می‌شود تنها افرادی که قصد فعالیت حرفه‌ای دارند، به عضویت خانواده توسعه‌دهندگان کافه‌بازار درآیند، و در عین حال ورود بی‌هزینه افراد غیرحرفه‌ای و متخلف را به جمع توسعه‌دهندگان کافه‌بازار تا حدی دشوار می‌کند.


حساب‌های متعدد جعلی و ثبت برنامه‌های متعدد از این حساب‌ها (چندین برنامه فاقد کیفیت با نام‌ها و ظاهرهای مختلف) علاوه بر کند کردن فرایند انتشار برنامه‌های شما، سبب می‌شود که برنامه‌های دارای کیفیت بالا، چنان که شایسته است در معرض دید مخاطب قرار نگیرند و نیز گاهی به اعتماد کاربران نسبت به بازار و به طور کل برنامه‌های بومی آسیب می‌زند. با این حال مسدود کردن حساب توسعه‌دهنده‌ای که قوانین را نقض کرده، در گذشته بدون وجود حق اشتراک، هزینه‌ای برای او ایجاد نمی‌کرد و مانعی برای ادامه تخلفات در برابر او نبود.


از آنجا که هنوز ابزارهایی مانند امضای دیجیتال و کارت‌های بانکی، به  ابزارهای مناسب و کارآمد تشخیص هویت در ایران تبدیل نشده‌اند، پرداخت حق عضویت و یکتا کردن حساب‌ها با ثبت کد ملی، از جمله ابزارهای کافه‌بازار برای کاهش تخلفات و افزایش محصولات باکیفیت در کافه‌بازار و نیز بهبود کیفیت و سرعت در ارائه خدمات به کاربران و توسعه‌دهندگان خواهد بود.


همچنین با راه‌اندازی سیستم عضویت سالانه، برنامه‌هایی که به دلیل عدم پشتیبانی توسعه‌دهنده، مدتی طولانی به روز نشده باشند یا خدمات آن‌ها پایان یافته باشد، از فهرست برنامه‌های موجود حذف خواهند شد، که این امر نیز کیفیت کلی برنامه‌های بازار را بهبود می‌بخشد.


لازم به ذکر است توسعه‌دهندگانی که پیش از تاریخ ۱۲بهمن‌ماه ۹۵ ثبت نام کرده‌اند، حداقل تا شش ماه ملزم به پرداخت مبلغ عضویت نیستند. پس از این دوره و براساس تاریخ ثبت نام، توسعه‌دهندگان این هزینه را به صورت سالانه پرداخت خواهند کرد. اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص در موعد مقرر در پنل توسعه‌دهنده انجام خواهد شد.


کافه‌بازار آماده پاسخگویی به سؤالات توسعه‌دهندگان در این خصوص است و از نظرها و پیشنهادها در این زمینه استقبال می‌کند. لطفاً نظر و پیشنهاد خود را به نشانی developers@cafebazaar.ir ارسال کنید.