عکسهای رویداد از عماد عامری، سیما رستمی و نوشآفرین موفق
رویداد کافه گیمز۲ با حضور بازیسازان موبایلی و علاقهمندان به بازیسازی و با رونمایی از مسابقه بازیسازی موبایلی کژوال کمپ، شهریور ماه ۱۳۹۷ در محل کارخانه نوآوری برگزار شد. این رویداد نتیجهی همکاری کافه بازار و آواگیمز بود که پیشتر در اسفند ۹۶ نخستین کافهگیمز را برگزار کرده بودند. تعاملات بازیسازان و کارشناسان و به اشتراکگذاری تجربه دستاندرکاران صنعت، کافه گیمز را به رویدادی جذاب برای بازیسازان تبدیل کرده است.
این رویداد با ارائه علینادعلیزاده، مدیر استودیوی بازیسازی تاد (سازندهی بازیهای فروت کرفت و پرسیتی) با عنوان «فرآیندهای بهتر، بازیهای بهتر» آغاز شد.
آقای نادعلیزاده دربارهی اهمیت داشتن چک لیست برای نظم در فرآیند بازیسازی، کار تیمی و تقسیم کار، اهمیت و روشهای گردش اطلاعات در مجموعه، کنترل کیفیت بازی، آمادهسازی برای نشر، و فرآیندهای بازاریابی برای تبلیغ بازیها صحبت کرد.
در بخش دوم، ویدیویی دربارهی سافتلانچ بازیها از لوکاس گنزالس،مدیر محصول استدیوی زپتولب، برای مخاطبان پخش شد. مهمترین نکته در این بخش، اهمیت و دشواری سافت لانچ کردن بازیهای موبایلی بود.
ایمان رومنا، تحلیلگر داده کافهبازار، با تحلیل نمودارهای درآمدی شروع کرد و در ارائهای با عنوان «تصمیم خوب، تصمیم بد» کوشید به بازیسازان الگوهایی بدهد که از بررسی ۲۰ بازی پردرآمد کافه بازار به دست آمده بودند. فراز و فرودهای فروش و تعداد کاربران روی نمودارها به نمایش درآمدند و تاثیر متغیرهایی مانند پروموشنها، آفرها، تغییرات بازی و ... روی نمودارها بررسی شدند.
سپس طاها رسولی، از آواگیمز، سه مهمان بازیساز را به روی صحنه دعوت کرد و با هر کدام گپ و گفتی کوتاه و مفید دربارهی شکستها و تجربههای آنها در این صنعت داشت.
یاسر ژیان (مدیر فنی استدیوی فن افزار)، محمد زهتابی (سازنده بازی پسرخوانده) و حسین مزروعی (مدیر آواگیمز) از بزرگترین شکستهایشان گفتند؛ زیرا معتقد بودند که این شکستها با وجود تلخیهایی که داشتند مسیر موفقیت امروزشان را هموارتر کردند.
در پایان این رویداد شروین راد، مدیر تولید و توسعه بازیها در کافه بازار، خبر برگزاری مسابقات کژوال کمپ (رقابت بازیسازان موبایلی ایرانی) را اعلام کرد. در مرحلهی اول بازیسازان شرکت کننده در این مسابقه باید یک نسخهای اولیه و قابل اجرا از بازی خود را بسازند و مراحل سافتلانچ و داوریها نیز در ماه آبان و آذر انجام خواهند گرفت. جوایز این مسابقه برای تیمهای اول تا سوم به ترتیب ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان خواهد بود؛ علاوه بر این، برندگان فرصت انتخاب برای بورسیه سرمایهگذاری ویژه کافه بازار و آواگیمز را نیز خواهد داشت.
کافه گیمز ۲ پس از ۵ ساعت با جلسهی نتورکینگ (شبکهسازی) خاتمه یافت. در بخش نتورکینگ بازیسازان فرصت یافتند تا با هم و با مسئولان برگزاری این رویداد از نزدیک دربارهی مشکلات، چالشها، موقعیتها تجربهها و امکان همکاری صحبت کنند.
ببینید:گزارش ویدیویی زومجی از رویداد
بخوانید: گزارش دیجیاتو و ایستگاه بازی از رویداد