«متولد ایران» سومین جشنواره کافه بازار در حمایت از تولید ملی که از ۱۳ تا ۱۹شهریورماه امسال برگزار شد، با استقبال توسعه‌دهندگان و کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد به طوری که هشتگ #متولدایران بیش از ۷میلیون بار مورد بازدید قرار گرفت.

 

شعار امسالِ جشنواره «خوش نام و نشان، متولد ایران» بود و با رویکرد حمایت از محصولات معتبر توسعه‌دهندگان ایرانی برگزار شد تا به افزایش اعتماد و وفاداری کاربران نسبت به برنامه‌ها و بازی‌های باکیفیت ایرانی کمک کند. به همین منظور صفحه اصلی بازار به مدت یک هفته تماماً به برنامه‌ها و بازی‌های معتبر ایرانی اختصاص داشت و بیش از ۵۰۰ برنامه و بازی در این صفحه معرفی و برجسته شدند که این تعداد نسبت به رویداد سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

 

همچنین از بیش از ۲۰ هزار توسعه دهنده ایرانی دعوت شد تا در شبکه‌های اجتماعی کاربران را به حمایت از محصولات باکیفیت ایرانی تشویق کنند. کاربران خاطره‌ها و تجربیات خوشایند خود را از بازی‌ها و برنامه‌های مورد علاقه‌شان با هشتگ #متولدایران با دیگران به اشتراک گذاشتند و با معرفیِ هرچه بیشتر تولیدات باکیفیت ملی همراه شدند.

 

در بازی محبوب آمیرزا هم بخشی به متولد ایران اختصاص یافت و کاربران طی هفت روز با نام ۳۵ بازی و برنامه ایرانی کلمه‌بازی کردند و از بین شرکت کنندگانی که حداقل یک مرحله از بازی را با موفقیت به پایان رسانده بودند، ۱۰۰ شرکت‌کننده‌ انتخاب و به قید قرعه جوایزی به آنان اهدا شد. اهدا کنندگان این جوایز کافه‌بازار، اسنپ، آیو، پیاده، تخفیفان، ریحون، فیلیمو، طاقچه، کرفس و اسنپ‌فود بودند.

 

پس از پایان کمپین توسعه‌دهندگان مشارکت کننده در صفحه‌ای ویژه معرفی شدند. علاوه بر این کافه‌بازار گزارشی از برنامه‌ها و بازی‌های باکیفیت ایرانی به تفکیک استان‌های کشور منتشر کرد و در آن تعداد کل محصولات تولید شده در هر استان و سهم بازی‌ها از کل این اپلیکیشن‌ها به اطلاع کاربران و توسعه‌دهندگان رسید.